Przedmiot działalności i kompetencje
Szkoła jest szkołą publiczną działającą na podstawie przepisów prawa powszechnie obowiązującego.
- Szkoła przestrzega realizacji obowiązku szkolnego w oddziałach gimnazjalnych i obowiązku nauki w liceum określonego w ustawie o systemie oświaty jako szkoła publiczna, a w szczególności:
- zapewnia bezpłatne nauczanie w zakresie ramowych planów nauczania;
- zatrudnia nauczycieli posiadających kwalifikacje określone w odrębnych przepisach;
- realizuje podstawy programowe i szkolny program wychowawczo-profilaktyczny;
- prowadzi rekrutację opartą na powszechnej dostępności.
- Szkoła ma na celu rozwijanie predyspozycji i uzdolnień specjalistycznych, kwalifikujących uczniów do szkolenia w zakresie właściwej dyscypliny lub konkurencji sportowej o
- Szczegółowe cele i zadania w zakresie oddziałów sportowych i oddziałów mistrzostwa sportowego określone są w obowiązujących rozporządzeniach Ministra Edukacji Narodowej.
- Szkoła realizuje cele i zadania wynikające z przepisów prawa powszechnie obowiązującego, aktów prawnych wewnątrzszkolnych, w tym programu wychowawczo-profilaktycznego poprzez:
- kształcenie i wychowanie dzieci i młodzieży oraz ich przygotowanie do kontynuowania nauki i życia we współczesnym świecie w oparciu o zasady demokracji, tolerancji, sprawiedliwości, uczciwości i wolności;
- przekazanie podstawowej wiedzy o człowieku, społeczeństwie, problemach społecznych i ekonomicznych kraju i świata, o kulturze, środowisku przyrodniczym i jego ochronie, nauce, technice i pracy;
- zapewnienie niezbędnych warunków do rozwoju intelektualnego, emocjonalnego, duchowego i fizycznego;
- rozwijanie u uczniów poczucia odpowiedzialności, miłości do Ojczyzny oraz poszanowania dla polskiego dziedzictwa kulturowego;
- zapewnienie bezpiecznych warunków do rozwoju uczniów;
- dbałość o bezpieczeństwo uczniów na terenie Szkoły oraz o ich zdrowie i kondycję;
- kształtowanie postaw sprzyjających bezpieczeństwu fizycznemu i psychicznemu uczniów;
- podniesienie świadomości uczniów na temat zagrożeń i niebezpieczeństw, na które są narażeni;
- doskonalenie umiejętności współpracy, działania zespołowego, odpowiedzialności za siebie i innych, wspólnego pokonywania trudności, wspierania się w sytuacjach trudnych, stosowanie zasad fair play w sporcie i życiu;
- integrowanie zespołów klasowych i społeczności szkolnej.
- Szkoła stara się kształtować u uczniów:
- obywatelską i patriotyczną postawę;
- szacunek do symboli narodowych;
- potrzebę rozwijania zdolności i zainteresowań;
- wartościowe cechy charakteru jak: godność, wrażliwość, samodzielność, odpowiedzialność, wytrwałość i obowiązkowość;
- nawyki sumiennej i rzetelnej pracy;
- umiejętności planowania i organizowania nauki, pracy i wypoczynku, współdziałania w grupie, korzystania z różnych źródeł informacji, dostrzegania, formułowania i rozwiązywania problemów, dyskutowania i prezentowania własnych poglądów, samokontroli i samooceny efektów pracy;
- umiejętności posługiwania się powszechnie stosowanymi urządzeniami technicznymi;
- przygotowanie do aktywnego uczestniczenia w życiu społecznym i zawodowym;
- nawyki higieny osobistej, troski o własne zdrowie i kondycję fizyczną.
- Szkoła realizuje zadania poprzez:
- zajęcia lekcyjne;
- zajęcia pozalekcyjne;
- zajęcia pozaszkolne:
- wycieczki krajoznawcze,
- wyjścia do muzeum oraz kina,
- zajęcia edukacyjne.
- Szkoła zapewnia uczniom pomoc psychologiczno-pedagogiczną.
- dla ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego lub opinię psychologiczną oraz na podstawie rozpoznania pedagogicznego o potrzebie udzielenia mu pomocy psychologiczno-pedagogicznej jest organizowana pomoc psychologiczno-pedagogiczna. Koordynatorem działań jest wychowawca klasy. Przy udzielaniu pomocy współpracują ze sobą wszyscy nauczyciele i trenerzy uczący w danej klasie, wraz z pedagogiem szkolnym oraz innymi instytucjami;
- celem pomocy psychologiczno-pedagogicznej jest rozpoznawanie i zaspokajanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia;
- do zadań Szkoły należy:
- rozpoznanie i ustalenie zakresu, w którym uczeń wymaga pomocy psychologiczno-pedagogicznej z uwagi na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne, w tym szczególne uzdolnienia;
- określenie zalecanych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej i dostosowań wymagań edukacyjnych i wychowawczych;
- niezwłoczne opracowanie formularza pomocy psychologiczno-pedagogicznej (zgodnie z wzorcem zatwierdzonym przez Szkołę) lub indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego;
- udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Dziennik zmian strony
Wszystkie wersje tej strony:
W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.
- 10-06-2019 - Utworzenie treści
Statystyka odsłon tej strony:
Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 165